dinsdag 20 maart 2018

Verduidelijking project vliegtuigzetelhulp

Vorige week donderdagnamiddag gingen de ergo's op zoek naar informatie over de veiligheidsvoorschriften. We namen contact op met Ivan Becuwe, verantwoordelijke van de opleiding "vliegtuigtechnologie" in Vives Oostende. Hij gaf ons meer informatie over de veiligheidsreglementering van EASA. Ons ontwerp moet uitgevoerd worden door een erkend ontwerpbureau, dit voor de brandveiligheid en de g-krachten die een invloed hebben op het materiaal. Hierdoor zijn er ook heel wat certificaten nodig voor een goedkeuring. 

Deze informatie hebben we voorgelegd bij de docenten. Uit advies van de docenten mochten we ons project even 'on hold' zetten, terwijl de docenten S. contacteerden om eventueel een andere hulpvraag te bedenken.

Vandaag liet S. ons weten dat we mochten verder werken aan het ontwerp. Zij was namelijk heel enthousiast over ons idee en zou het heel jammer vinden, moesten we er niet verder aan werken
Zij heeft vorig jaar Brussel Airlines gecontacteerd en toen werd er geen problemen gemaakt omtrent de zitschaal. Deze hoeft niet te voldoen aan de EASA normen. 
Volgens Brussel Airlines zou een zitschelp moeten voldoen aan volgende eisen:

  • een tweepuntsgordelsysteem 
  • een interne harnas hebben
  • een harde rugleuning
  • niet boven de zetel van het vliegtuig uitsteken
  • de armleuningen van de stoel moeten naar beneden kunnen 
Na het afwerken van het product, kan het ontwerp doorgestuurd worden naar de dienst "Safety", zodat ze deze kunnen goedkeuren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten